söndag 8 mars 2009

Vi gifte oss igår!

Nu var det min tur! Igår, 7 mars,  gifte jag mig med min underbare Anders på Tornvillan i Nacka Strand... Underbara fotograf Jenny Blad (www.jennyblad.se) var fotograf dagen till ära! Frisyren och sminket fixades på Chambre séparée på Nybrogatan, min goda vän Boja har gjort min klänning, Lalla Hansson sjöng under vigseln och min goa vän Jenny T filmade!

Det var ett litet hemligt bröllop med endast närmsta familjen som vittnen, 14 gäster blev det totalt. Vi hade en jättehärlig dag! Fotografering vid vackra Tyresö slott och vid Tornvillan, gruppbilder, den fina, rörande vigseln,  en superb middag med många fina tal...

Allt var perfekt! glömde visserligen buketten hos frissan, och fick den först vid Tornvillanfotograferingen, och att göra iordning mig tog ca 1 timme längre än planerat... men då vi räknat gott om tid däremellan och min söta mamma och morfar kunde åka förbi o hämta blommorna så blev det aldrig stressigt :-) Hade varit lite kul att ha med blommorna vid Tyresö slott också, men hade vi vänt för att hämta den, hade vi knappt hunnit plåta... so not worth it!

Nu ska här packas! Tidigt på tisdag åker vi till Mexico i två veckor! Min gulliga syster passar katterna och lägenheten och mamma har lovat att kika förbi då och då för att se om ateljén står kvar... ;-)

Hade visst väldigt lite bilder själv, kommer fler efter Mexico då vi fått bilderna från vår duktiga fotograf och från familjen, hittade ingen fin bild på klänningen bland de bilder vi har, men här kommer i alla fall några sneek-peeks....

presentöppning
vi två....
Egengjord cakettopper, katterna fick vara med!
Tårtan, med den fina specialbeställda Dalahästen vi fick av våra föräldrar! 

4 kommentarer:

  1. Ett STORT grattis till er båda! Kul att läsa om er dag och jag ser fram emot att få se Jennys bilder. Med Jenny bakom kameran och er framför så kan det ju inte bli annat än härligt :-)!
    /Linda

    SvaraRadera
  2. Varma gratulationer till dig och Anders till ert bröllop! Ni var superfina! Riktigt kul att få se "sin" bröllopsfotografs egna bröllop (om än på bild).

    Önskar bruden från den 14 juli 2007 (som väntar bebis vilken dag som helst nu)

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk vacker klänning! Riktigt roligt med annorlunda klänningar, eller hur ;) /Viktoria (bröllop 28/3-09)

    SvaraRadera