måndag 13 april 2009

21 april 2007










Den 21 april 07 fotograferade jag Maria Eugenia och hennes Stefan vid Stadshuset och sedan på Långholmen. Maria E ringde samma vecka och undrade om det anns någon chans att jag kunde på lördagen, hon pratade på engelska men jag tyckte jag kände igen brytningen... hon blev minst sagt glatt överraskad över att hon råkat ringa till en fransyska! 

De ville ha mig med hela dagen, men jag hade en möhippa bokad i studion på eftermiddagen. Till slut kom vi överens om att jag skulle vara med från frisören tills efter vigsel och bilder, fota möhippan emellan och sen komma tillbaka till festlokalen och fotografera slutet på middagen, tårtan och festligheter! Det blev med andra ord en lång dag men paret var så trevliga att allt bara flöt på! Maria blev helt bestört när hon insåg att jag inte hunnit äta något sen frukost och beställde t.om en specialrätt till mig medans de mumsade på tårtan, inga protester! Supergulligt, trevligt par och desutom så vackra att det var en fröjd rakt igenom att få dela denna dag! 

Paret bodde då i Paris och nu i London, och efter ha träffats nån gång däremellan för att välja bilder har de nu gjort det slutliga beslutet och ska nu bara kika på mitt förslag innan de kommer förbi Stockholm i nästa vecka och äntligen få sitt album! Bilderna ni ser här är bara några få av de 65 bilderna och 24 sidorna som är i albumet.

De var även med i Allt om bröllops "läsarnas bröllop" 2007 som ni kan se :-) Det går att klicka på alla bilder för att se dem lite större.

1 kommentar:

  1. Gud så vacker hon var och det var jätte fina bilder också. Är nog jätte kul att få sina bilder publicerade i en tidning.

    SvaraRadera