lördag 25 april 2009

Silver medalj i PYOs porträtt-SM!


Har precis kommit hem från SFFs årsmöte (Svenska Fotografers Förbund) och PYOs porträtt SM (Porträttfotografernas yrkesförbund). Fick silvermedalj för min 20-talsbild! Jättenöjd då det tydligen inte händer ofta att man kommer så långt första gången man är med och tävlar! 

En av jury-medlemarna sa till mig ikväll att jag skulle vara riktigt stolt över mitt yrkeskunnande och att det inte är många nuförtiden som kan sätta studio-ljus på det här sättet! Jättekul att få höra! Hon trodde att jag fotat en skådespelare som var van vid kameran, och blev än mer imponerad när jag berättade att bilden togs på en möhippa/gör om mig :-) Den tidstypiska make-upen stod duktiga Tallee för, vart verkligen precis som jag och "modellen" ville ha det! kika in på www.savagebeauty.se för fler av hennes coola sminkningar!

Jättekul att få medalj och diplom för denna typ av bild då jag älskar att fota denna sorts bilder!

6 kommentarer:

  1. Meee liikeyyy!
    Grattis snygging!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg bild! och GRATTIS till silver! Kul! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag var med när de lyfte bilden till silver! Jätte Grattis! Det ÄR fantastiskt att du redan vid första gången kom så högt och jag kan bara hålla med att det inte finns många som vet hur man sätter ett studio ljus på en modell... Sträck på dig!

    SvaraRadera